Wij adviseren, ontwerpen, ontwikkelen, analyseren en produceren.

Strategisch advies

Van een kraakhelder marketing-communicatie plan tot een soepele implementatie ervan tot in de haarvaten van je organisatie. Strategisch advies van Ideebv helpt jouw organisatie verder. Jij onderneemt en focust beter als jouw marketing-beleid op orde is.

Grafisch ontwerp

De vertaling van strategie naar communicatiemiddelen: het zit in ons DNA. We ontwerpen complete huisstijlen of onderdelen daarvan: logo’s, advertenties, webbanners, jaarverslagen, affiches, magazines, presentaties, gevel- of autosigning, you name it.

Webdesign

Pixel-perfect, responsive, HTML5. Enkele kernwoorden die horen bij webdesign anno 2017. Wij zorgen voor de ultieme 'user experience' bij het bouwen en beheren van websites en apps, digimails, presentaties, animaties en meer.

Productie

Productie van communicatiemiddelen? Regelen we. We zorgen dat drukwerk of signing perfect en op tijd geleverd wordt. En dat (online) advertenties altijd op tijd bij de juiste uitgevers zijn.

Social Media

Samen met een website vaak de tandem van de 'online presence' van een organisatie. Want waar consumenten hun 'social proof' vandaan halen, daar willen bedrijven hun oor te luister leggen. Maar hoe doe je dat? En hoe meet je het effect van je inspanningen? Wij adviseren, plannen/beheren social media voor bedrijven. We rapporteren en analyseren zodat we precies weten wat de vervolgstappen moeten zijn: ontzorging mét meerwaarde dus.

Scroll voor een greep uit onze werkzaamheden door ons portfolio: het bevat webdesign, huisstijlen, logo's, campagnes, presentaties, boeken, brochures, jaarverslagen, magazines & nieuwsbrieven, apps en nog veel meer…

Onze werkwijze

  • STAP 1
    LUISTEREN

    Eerst luisteren we. Dus we hóren niet alleen wat u zegt maar we willen het ook graag begrijpen. We zullen ook vragen stellen om de kern van uw verhaal of vraag beter te achterhalen. Soms ligt die kern al redelijk aan de oppervlakte.

    Soms moeten we wat dieper graven en praten. Maar... samen komen we er altijd. Goed luisteren is de basis van goed advies en ontwerp. En van heldere communicatie überhaupt.

  • STAP 2
    PLAN VAN AANPAK

    Na luisteren en het vaststellen van de concrete klant-vraag is het opstellen van een plan van aanpak de volgende stap. Hoe gaan we een vraag te lijf? Daarvoor is soms wat huiswerk of verder onderzoek nodig. Als uitkomst daarvan leggen we aan u niet alleen voor wat we willen doen en waarom, maar ook binnen welk tijdsbestek dat allemaal past en welke kosten ermee gemoeid zijn.

    Dat kan vooraf soms niet op de Euro nauwkeurig gebeuren maar geeft wel een goed beeld van de haalbaarheid van onze voorgestelde aanpak. Na acoord op ons voorstel gaan we van start.

  • STAP 3
    AAN DE SLAG

    We bedenken vervolgens verrassende communicatie-strategieën en/of creatieve concepten. En daarbinnen ontwerpen we middelen die werken: fris, prikkelend maar tegelijk ook functioneel en resultaatgericht. Onze ontwerpen leggen we aan u voor.

    We beargumenteren ontwerp-keuzes en laten zien hoe wij denken dat middelen effectief kunnen werken temidden van een cross-mediale aanpak. Want uiteindelijk staan ze zelden op zichzelf: ze maken deel uit van een integraal geheel. Ze verwijzen naar elkaar, versterken elkaar en… ze werken uiteraard nauw samen met social media.

  • STAP 4
    PRODUCTIE

    Of het nu gaat om drukwerk, signing, (online) ads, een website, App of een ePub: alle ontwerpen - online of offline - gaan uiteindelijk een operationele fase in. In deze fase regelen we dat drukwerk of signing perfect en op tijd geleverd wordt. En dat (online) ads op tijd bij de juiste uitgevers zijn.

    Of we regelen techniek en hosting achter onze websites en zorgen dat Apps of ePubs ook in de diverse stores beschikbaar zijn. Kortom, we ontzorgen.

De uitkomst van onze aanpak?

Een structureel communicatiebeleid: van strategie en creatief concept tot ontwerp en productie.

Onze klanten zijn actief in uiteenlopende branches: van b2b tot retail en van onderwijs en overheid tot non-profit. We sluiten vooraf eigenlijk erg weinig uit. Dus óók voor starters, zzp-ers en kleine bedrijven kunnen we veel betekenen. Benieuwd naar onze aanpak? Stuur ons een berichtje; we beloven snel te antwoorden.