De vorige huisstijl van GaiaZOO ontwikkelde Ideebv in 2014. Sinds die tijd is het merk sterk geëvolueerd en is de visie voor de toekomst duidelijk geworden. ‘Door te wijzen op de schoonheid, maar ook de kwetsbaarheid van de natuur, willen we bewustheid creëren en mensen overtuigen van de noodzaak van natuurbehoud, zodat ook toekomstige generaties kunnen blijven genieten van al het moois dat onze aarde te bieden heeft.’ Dit in combinatie met de prachtig aangelegde zoo en de hoogstaande en duurzame horeca maakt het een plek om heerlijk, eerlijk en leerzaam te vertoeven.
Deze visie vroeg om een rebranding van het merk GaiaZOO. We hebben een gezicht gegeven aan de claim ‘In GaiaZOO ervaar je hoe bijzonder onze aarde is.’ Het figuratieve karakter van de vorige huisstijl maakt plaats voor een meer geabstraheerd logo in de vorm van de aarde en een vingerafdruk. In combinatie met een rijk kleurenpallet en organisch gevormde hoogtelijnen. Het open karakter van deze huisstijl zorgt ervoor dat het merk de komende jaren relevant blijft en aantrekkelijk voor de consument.